Powered By Blogger

lördag 11 juni 2011

Talangbajs

Jag låg igår kväll och slappade i soffan framför teven. I brist på vettigare tittade jag på fyrans så kallade talangshow där det tydligen var final. Vinnare blev en ung kille som löste rubiks kub med förbundna ögon.
Då jag själv inte ens kan lösa en sådan kub så blev jag rätt impad av honom, fast jag har förstått att det finns folk som kan lösa den på 7 sekunder (måste verkligen vara folk utan något liv) så tydligen var inte hans talang så unik som juryn ville påskina.

Övriga tävlande i denna final var en pajas (kan väl bäst beskrivas som en Carl-Einar Häckner på kokain), en fet operasångare, några tråkiga killar med gitarr, en dansare, en till dansare till snorunge med Michael Jackson-komplex och en sjungande tjej (som förmodligen var med för att småpojkarna som tittar ska ha något att onanera till).

Jag har inte tittat på detta program i år så det enda jag har sett tidigare youtubeklipp som kompisar skickat mig. Har tittat lite oftare tidigare säsonger. Synd bara att de tillåter barn att vara med, ungar får alltid en massa röster bara för att de är barn och "gulliga".
Jag var svårt att se någon show i en kille lösa rubiks kub (visst kul första sekunderna, men hur fan ska man kunnas hålla t ex 1 timmes show med detta?). Föredrar detta program från USA då de ställer högre krav.

Nåja, kul att det inte var en sångare eller skitunge som vann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar