Powered By Blogger

tisdag 6 oktober 2009

Gammal fyllelyrik

Några kompisar hade ett band som spelade fyllepunk för ett antal år sedan. På en av våra gemensamma tokfyllor i deras replokal så undrade en av dem om jag kunde skriva en låttext till dem vilket resulterade i nedanstående text, som det inte blev något av då han hade glömt bort det när han nyktrat till.

Supa sig full
Jag sitter här och super med mina vänner
De är de största dräggen som jag känner
Det är fest igen, så kom hit min vän
Fram med dunken, för nu är det fest
Nu ska vi fan se vem som kan dricka mest

Supa sig full
Vi dricker för det är det vi vill
Supa sig full
När vi har spytt så dricker vi det en gång till
Supa sig full
Vi är fulla som as,
men det är gött att va´ kalas
Drick och svälj och en trevlig jävla helg
Drick och svälj och en trevlig jävla helg

Vi sitter här och häller i oss sprit
Vem fan bryr sig om det smakar lite skit
Vi slutar aldrig dricka innan vi börjar spy
Och vi tömmer aldrig en öl utan att öppna en ny
Vi kör fingrarna i halsen, spyr en pöl
och öppnar sedan ännu en öl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar