Powered By Blogger

lördag 17 oktober 2009

La Gardella

Sagt av Jonas Gardell en gång för länge sedan 1992 i "Gardell får hemligt besök":

"Jag kan inte längre tiga, så låt mina läppar, tala!
Det jag har att bekänna är något svårt och tungt men ändå härligt, och världen måste få veta:
Ja, det är sant! Det är jag som är Army of lovers nya medlem!
Ni kan kalla mig La Gardella.
Jag har alla kvalifikationer som behövs.
Jag kan inte sjunga.
Jag kan inte dansa.
Jag kan inte spela.
Fast jag är dålig på att knarka - jag vet att jag borde knarka, för det har Alexander Bard sagt i Expressen.
Och jag har försökt må ni tro. Som tonåring gick jag stenhårt in för att bli knarkare, ända sen jag såg filmen Ett anständigt liv. Helsjysst film, alltså
Problemet är att jag är spruträdd. Jag har alltid varit spruträdd.
Bra knarkare är inte spruträdda.
Så jag tänkte att jag kunde knapra i stället, det vill säga svälja tabletter.
Fast det har jag också problem med.
När jag var liten och måste ta medicin fick mamma stöta sönder tabletterna i en mortel och blanda ut med äppelmos.
Inte kan man sitta på T-centan på det viset.
- Öh, säger Knarkar-Kenta, eru inte färdig med knarkeliknarket snart, Heroin-Jompa?
- Visst, måste bara blanda ut det med äppelmoset först.

Jag kommer nog att få sparken från Amry of lovers.
Heltaskigt ere.
Jag har sett dem uppträda. Det var på tillställningen där kändisar auktionerade andra kändisars jeansjackor. Army of lovers presenterade själva sina jackor, och de paraderade fram och tillbaka och spretade med lillfingrarna och putade med tufsingarna och bar sig åt, och sedan var jag tvungen att säga någonting, så jag greppade mikrofonen och sa: "Jaha, och det här var ur en nyårsrevy i Åkersberga."
Army of lovers tyckte inte att det var roligt.
Så jag är redan sparkad ur gruppen, och ska ställa upp hos Stina Dabrowski.
På fråga a) svarar jag Jag har varit otrogen.
På fråga b) svarar jag Jag har ansiktslyft mig.
På fråga c) svarar jag I'm crucified."

1 kommentar: