Powered By Blogger

lördag 27 februari 2010

Krogkväll

Jag sitter här på krogen och väntar på min vän
Han är på kneget, men han kommer sen
När han slutar så ska han hit till krogen vandra
Och sedan ska vi dricka tillsammans som alla andra
Ja, då ska vi har roligt, då ska vi fira
Då ska vi tävla i vem som duktigast kan dricka bira

Nu har han kommit och vi beställer in några stora starka
Bevittnar hur bordsgrannen blir utkastad för att han börja snarka
Vi skrattar åt eländet, beställer in varsin tequila
Min vän ser ett gammalt ligg och går fram för att stila
Livet leker och jag skrattar när han får en örfil av sitt gamla ligg
Sedan går han och jag ut och tar en gemensam cigg

Än är vädret fint, så vi sätter oss ute på balkongen
De spelar en låt som båda gillar, så vi sjunger med i sången
Vi träffar några gamla bekanta och alla är på ett härligt humör
En av mina vänner bjuder mig på någon äcklig likör
Det smakade skit så jag tar och köper en stor stark till
Ja, mera pilsner ska vi alla ha och det omedelbart
Ge oss alla mera öl, annars kanske vi blir nyktra snart

När krogen stänger så kastas vi alla ut
Men det betyder inte att festen är slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar