Powered By Blogger

lördag 11 september 2010

Tribute to wrestling

Jag klippte för några månader sedan ihop denna lilla video. En hyllning till svensk wrestling.
Musik: "The Wrestler" - Bruce Springsteen. Bilder tagna från GBGW (GBG Wrestling) och SWS (Svensk Wrestling Syd).

Jag har tidigare (i våras) skrivit i denna blogg om min kärlek till wrestling då jag ända sedan min barndoms dagar älskat denna härliga underhållningsform.
Det glädjer mig att det nu finns två wrestlingförbund i detta avlånga land (GBGW i Göteborg och SWS i Malmö). Jag hoppas att de båda lyckas hålla intresset vid liv hos folket och fortsätter att utvecklas, men tyvärr så är folk i det här landet ofta alldeles dryga jävla smartass som inte verkar ha något kvar av varken barnasinne och fantasi.

GBG Wrestling har hållt på under flera år i Göteborg (tror att de började 2002 men är lite osäker) men låg under en längre tid mer eller mindre på is på grund av problem med lämpliga lokaler.
Av det gamla gardet där finns dessa nu kvar:

HANK HAVOC
BAD BUDDHA
DON KALIF
JJ STYLES

Sedan förra året finns även Svensk Wrestling Syd i Skåne och det har gått rätt bra för dem med slutsålda shower vilket jag tycker är skitkul.
Synd bara att det är så jävla långt till både Göteborg och Skåne härifrån så jag kommer väl inte få se skön wrestling (om de inte fixar någon gala i Stockholm eller Gävle då förstås).

För er som vill kolla upp dessa två så är här deras hemsidor.
http://www.gbgwrestling.com
http://www.wrestlingsyd.se

Och som jag skrivit tidigare, alla ni viktigpettrar som måste gnälla om att "wrestling är fejk" kan bara hålla käften stängd. Ser ni inte en actionfilm för att den är på låtsas eller går ni inte på teater för att det är skådespelare? Jag måste tyvärr göra er besvikna, John McClane är en roll spelad av skådespelaren Bruce Willis och Die Hard är en film. Betyder det att ni nu inte kan se Die Hard, Terminator, Avatar eller vilken random film som helst? Wrestling är ju mer äkta än något av dessa!

 
Mer wrestling åt folket!

/Joel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar