Powered By Blogger

torsdag 23 december 2021

Jultradition viktigare än Kalle Anka och tomten !

Idag är det dagen före julafton, Och denna dag har jag alltid egen liten jultradition för mig själv. Jag brukar då titta på julsketcher av Galenskaparna och After Shave och då speciellt de från "En himla många program", men även en från "Tornado" och några utvalda nummer från deras revy "Jul jul jul".
När jag tittar på detta brukar jag dricka en öl eller ett glas med antingen Jack Daniels med cola eller Captain Morgan med cola.
Om jag inte tittar på dessa blir det inte riktigt jul för mig.

Stålmannen måste rädda jorden och öppna lucka

Farbror Frej ska få sitt tomteskägg

Lars och Bo måste såklart hugga en julgran och fånga en nisse

Julrim hör till julen

Beslut beslut, stående eller liggande kamel?

Det viktigaste att se är "Pyssel och papp" med Kåre Maradona

Hobbypojkarna ska göra julänglar

Jak-Inge och Bo-Ragglan ska så klart hjälpa till med julrimmen på klapparna. Just denna har jag själv använt åtskilliga gånger genom åren på julklappar. 

Bo-Ragglan kan han

Dans kring granen med Bröderna Falke

Kåre Maradona

Kenneth Ahlborg botaniserar bland julspriten

Julgrogg, HURRA!

Morbror Sigvard ska vara tomte

Tror detta är julens främsta budskap

Allan Preussen ska såklart läsa "Nya jjulevangeliet" och spela trattfiol.
 
God jul på er alla, må nästa år bli ett med nötter i


För mig är Galenskaparna & After Shaves julsketcher mer julstämning än Kalle Anka klockan tre på julafton,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar