Powered By Blogger

lördag 28 juni 2014

Ett år till nästa säsong!

Har suttit och grämt mig länge över att behöva vänta ett helt jävla år på nästa säsong av "Game Of Thrones". Jag brukar inte följa tv-serier, men denna gillar jag skarpt.... ....Eller gillar är en underdrift, jag älskar denna tv-serie.


10 saker som jag hoppas inför framtida säsonger:
1. Att Sandor "The Hound" Clegane överlever och dödar alla i sin väg. Jag kan ta att de tar livet av de flesta karaktärer, men The Hound var ju bara stenhård och bästa karaktären så för det förlåter jag de aldrig.
2. Att Arya blir en riktig coldhearted assassin, kommer tillbaka och dödar hela hovet i Kings Landing.
3. Att psykopaten Ramsay Bolton tillfångatar drottning Cersei och även gör henne till sin bitch.
4. Att Drakbruden Daeneris blir brutalt uppäten av sin egen drake. Jag gillade henne i början har börjat att avsky denna oerhört naiva, självgoda och hämdlystna blondin som låter andra göra jobbet medan hon naivt ser tre blodtörstiga drakar som sina barn. Att hon dessutom hade mage att pissa på ser Jorah (som räddat hennes liv så många gånger) gör det enkelt. Ät upp henne drakjävlar!
5. Att Meera Reed (som håller lille Bran  Starksällskap) får mera scener, jägarbrud som inte klagar utan själv skitar ner händerna. 

6. Att Jon Snow tar över hela Nights Watch och rekryterar lite jättar.
7. Att "Den röda kvinnan" självantänder och skrikande brinner ihjäl.
8. Att Tyrion får makten över hela världen och gör hela världen till sin bordell.

9. Att den fega skalliga Janos Slynt som gömde sig under striden vid muren blir påsatt som straff av en jätte (eller jättens mammut).
10. Att Samwell tar modet till sig, blir av med oskulden och adopterar lille Sam.
 11. Att Stannis dotter göra sig av med sin hemsk moder och ta över befälet.
12. Att Sansa Stark äntligen skaffar lite stake och sparkar ut både kusin Robin och Littefinger genom måndörren. 
13. Att Hodor blir kung och tvingar alla att enbart använda ordet "Hodor"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar