Powered By Blogger

onsdag 25 december 2013

Åh vad jag blir trött på sånt här!


Åh vad trött man blir! Bara för att Henry Bronetts pappas kompis och Veronica Palms morfar inte kunde kontrollera sig själva så är inte alla som dricker idioter som skadar sina barn. Tråkigt för dem men alla är inte lika ruttna som deras släktingar!

Jag blir så jävla trött. Varje år får jag höra av nykterister och moralistarslen att ALLA borde fira en vit jul. Jag har inga barn, men de tycker jag ska ge fan i att dricka ändå som nån form av solidarisk nykterhetsgrej för alla barn som har päron som blir idioter när de dricker. Solidarisk nykterhet, I HELVETE HELLER!!!!
Varför ska folk som inte har problem med alkohol inte få unna sig det bara för att det finns andra som inte kan hantera det. Finns ingen logik i det. Nästa år ska jag därför byta ut snapsen mot white russian.

Snart är det väl tillbaks med motboken, för visst måste alkoholen bekämpas för att några inte klarar av den. Inget fel på den logiken, tycker vi applicerar den på allt! Vissa kör som idioter och orsakar olyckor och orsakar tragedier, därför bör alla avstå från att köra och ställa bilen. Andra missbrukar mat och äter sig skadligt överviktiga, naturligtvis ska alla sluta äta. Sen får man inte glömma sex heller, sexuella övergrepp är ett fruktansvärt brott och bästa sättet att förhindra att det sker är att ingen någonsin har sex igen.
Det är ett omöjligt diskussionämne eftersom de som sköter sig kommer sköta sig även med alkohol, de dom inte klarar av alkoholen kommer dricka ändå oavsett vad alla redighetsministrar säger.

I framtiden kommer alla människor sövas ner direkt efter födseln och sondmatas med vetekli för att förhindra att någon gör något skadligt. Låt oss även inte bara bojkotta alkohol utan även socker, kaffe, koffein, tv, sex, trafik, fet mat, kött, all for0m av digital underhållning och allt annat som kan ha en skadlig inverkan på folk. Det kan få människor att le ibland. Låt oss bojkotta ungar också…. ….och ugnar.

Alla som dricker beter sig inte som idioter. Minns själv när jag var liten, att en del vuxna jag kände drack bidrog till att de slappnade av, blev roliga, glada och även generösa.
Min barndoms jular var mysig trots julöl, snaps och glögg. Min pappa drack gärna snaps till sillen och blev aldrig odräglig, den tiden på året som han var ledig och kunde slappna av (han blev dock inte full, utan drack det för att han tyckte det var gott). Alla har inte dåliga minnen av alkoholbruk vid juletid. Ser ingen anledning att t ex kräva ett absolutistiskt julfirande bara för att det finns annat folk som inte kan hantera alkohol.
Det finns så klart människor som inte kan hantera alkohol och sådana människor borde helst ge fan i spriten.Men det är just de som inte kan det. Prata med dem, inte med oss andra som kan hantera det. Det hjälper ingen, men gör oss som kan sköta drickandet, njutandet, ätandet på ett normalt sätt utleda på den där jävla moralkakorna och självgodheten.



God Jul

1 kommentar:

  1. Samma gnäll varje år. Finns inga som är så jobbiga som puckon som är nykterister och pekar med pekfingret åt alla som inte tycker som dem.

    SvaraRadera