Powered By Blogger

lördag 20 februari 2016

Alla tafsar, oberoende av kön

För en månad läste jag denna debattartikel på Metro.Även om hon är en HBTQ-person så borde ju inte detta vara hennes största problem i världen.
Jag har själv vid åtskilliga tillfällen fått tröttsamma kommentarer av fulla kvinnor som druckit för mycket och tror att de är "Guds gåva". Kommentarer är bara att ignorera eller säga till att man inte är intresserad. 

Vill man inte ens ha kommentarer kan man ta och hångla privat istället för i det offentliga rummet.

Jag minns för några år sedan då en ung killkompis med invandrarbakgrund blev sextrakasserad av en kvinna gammal nog att vara hans mamma. Hon trängde in honom i en toalettbås och vi hörde hur han högljutt protesterade. 

Han: "GE FAN I MIG!"

Hon: "MEN JAG KAN VÄL FÅ KÄNNA, JAG VET JU ATT DU EGENTLIGEN VILL!"
Han: "NEJ LÅT BLI MIG JÄVLA KÄRRING"
Hon: "NÄMEN KOM IGEN! OM DU KNULLAR MIG SÅ FÅR DU KNULLA SYRRAN OCKSÅ!"
Han berättade senare att han var livrädd, tanten blev inte ens utkastad då vakterna bara tyckte det var lustigt. När jag själv var yngre och bodde i en mindre stad så var det jättevanligt med exakt sådana medelålders kvinnor som var ute efter lammkött på krogen i form av killar som var i deras barns åldrar. De tafsade mer än gärna, kom med oanständiga förslag och klämde yngre killar på röven och skrevet. Om någon yngre gosse blev för full så tog de gärna "hand om honom" och försöker få med honom hem eller i alla fall in på toaletten. När de hade blivit packade och inte fått något ragg kunde de även ibland kladda lite och försöka på vakterna vilket brukade få vakterna att bli rejält generade.

Jag minns även när jag pluggade på en folkhögskola för X antal år sedan. På en annan utbildning gick en tjej som var uttalad radikalfeminist och alltid pratade om hur förtryckta kvinnor var av män. Därför blev det lite bisarrt när jag och en klasskompis gick ut en lördagskväll på nattklubb och träffade henne där. Det första hon försökte göra var att köra tungan i halsen på min vän vilket han inte alls var intresserad av. När hon efter en längre stund äntligen förstod vinken att han inte var intresserad vände hon sig istället mot mig, tog tag i mina händer och försökte med tvång få mig att ta henne på brösten vilket jag inte hade något som helst intresse av (dels för att jag inte var ett dugg intresserad av henne för fem öre, dels för att hon gick i samma klass som min dåvarande flickvän, men först och främst för att hon var kraftigt berusad). På måndag när skolan hade börjat fick vi höra från kompisar på skolan att hon hade sagt att vi både hade försökt tokraggat på henne under lördagskvällen. Länge leve närminnet :p

Alla människor oavsett kön gör så samt raggar på krogen, inte bara heterosexuella killar. Jag har själv fått väldigt många konstiga kommentarer genom åren av både heterokillar, heterotjejer samt HBTQ-personer av båda könen och jag har säkert även sagt många konstiga (och säkert även opassande ibland) grejer till andra på krogen, men vad fan.... .....är för bövelen bara att säga nej om man inte är intresserad. Tafsar de så får man ta och säga till vakterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar