Powered By Blogger

torsdag 9 december 2010

Nej till idoldyngan

Jag läste aftonblaskan för några dagar sedan, jag gör det ibland.
I den stod det bland annat om en gosse vid namn Jay. Jay är med i karaokeprogrammet Idol. Tydligen har de final imorgon fredag och där vill denne Jay sjunga Madonna´s klassiker "Like A Prayer" till minne av nått ex.
Tydligen så har bloggskvallerkärringen Perez Hilton berömt honom på sin blogg och om det säger denne Jay:
"Jag tycker det är jättefräckt och jag uppskattar att en person som han tar sig tid att lyssna på mina grejer. Det får mig att känna mig speciell."

Öh, har jag missat något?
Nej Jay! Denna låt är inte "dina grejer" din sabla karaokesångare.
Fast så är det väl varje år. Alltid några som vill vinna sympatiröster och därför gråtande går ut i aftonhoran och sexpressen och tillägnar någon kackig coverversion till en död släkting, ex, hund, vandrande pinne, satans moster eller Josef Fritzl.
Sedan så vet jag inte så mycket om Perez Hiltons musikkunnande heller men jag antar att det inte är så mycket att hänga i julgranen.

Jag tycker inte om detta tvprogram vid namn idol. Dels på grund av att jag inte är så mycket för mobbnings- och förnedringstv där några multimiljonärer med blekta tänder sitter och häcklar och gör narr av tonåringars drömmar att bli någon. Och de som går vidare är de inte sena att styla om. Vad är budskapet?:
"Du kan lyckas, bara du ändrar på allt du är"?

Ska jag vara ärlig så hade jag helst sett att de lade ner det där patetiska karaokeprogrammet så fort som möjligt. De producerar ändå endast b:iga dagsländor som är glömda om några månader vars dynga tryckt på cd inte ens borde få kallas musik. Slätstrukna fjompar utan något eget med andra ord.
Inga riktiga artister med något eget som t ex Plura, Lars Demian, Thåström, Håkan Hellström eller DiLeva hade gått vidare i den där skittävlingen. Jag är även tveksam till om internationella stora sångare som tex Joe Cocker, Shane MacGowan, Janis Joplin eller Freddy King hade gått vidare.
Men som jag har skrivit flera gånger tidigare, så är det inom hela nöjesindustrin. Med bra reklam kan man sälja det mesta, spelar ingen roll vilken avföring det är bara det är snyggt förpackat. Idolvinnarna och de andra tvålfagra fjomparna där kunde lika gärna släppa en skiva enbart innehållande ljud där de släpper brakskitar i mikrofonen och skivan skulle ändå sälja platina.

Småbrudarnas idoldyrkan och onanidrömmar har verkligen sjunkit rejält med åren med tanke på att det numera duger med karaokesångare för att de ska skrika, svimma och bli helt till sig i trosorna.

1 kommentar:

  1. Man ska inte tävla alls i musik enligt mig

    /Peppe

    SvaraRadera