Powered By Blogger

tisdag 6 september 2011

Hur var det där med "Ett nej är ett nej"

 Jag läste precis detta i DN. Tydligen riskerar man böter om man knullar för sällan med sin fru. Är det första april?
En 51-årig man i Frankrike har dömts att betala 10.000 euro i böter till sin ex-fru. Hans brott är att de hade sex för sällan som gifta :/
Enligt artikeln så hävdade mannen att häsloproblem och trötthet var boven i dramen men högsta domstolen i Aix-en-Provence tog hans exfru parti.


Hur var det nu med ett nej är ett nej? Tydligen så räknas tydligen inte ett manligt nej som ett nej. Undrar hur det skulle ha gått om rollerna varit omvända. Jag tror inte de hade dömt till mannens fördel om han tyckte de knullade för lite.
Jag visste faktiskt inte att man kunde bli stämd för att man hade för lite sex med sin partner. Varför ska man ens behöva motivera om man inte känner för sex? Det är 2011, sex har man för att man vill ha det, inte för att man måste. Sex är fan ingen mänsklig rättighet. Om ingen vill knulla med dig, osis för dig.

Nåja, det hände i Frankrike. Har aldrig tyckt de varit speciellt vettiga. Man kan väl inte vänta sig mer av ett land ett land där sniglar räknas som en delikatess.

3 kommentarer:

  1. Om Frankrikes sjukvård är lika rutten som svensk så förstår jag om mannen saknade bevis för att vara trött och sjuklig. Annars vore det ett bevis i sig.

    Att inte ha sex är inte ett brott lika lite som otrohet är ett brott.

    Detta måste vara ett skämt eller så är det dags som man att dra ifrån skämtet Europa - ja jag antar att han var en "vit" Europeisk man.

    SvaraRadera
  2. haha vågar inte ens tänka på hur det skulle låta om en kvinna blev dömd. som tur är så är kvinnorna smartare än så, kolla hur många som faktist röstar på feministpartier.

    SvaraRadera
  3. Det enda en våldtäktsman behöver göra i frankrike i framtiden för att få sex är att stämma sitt tilltänkta offer, med andra ord, så hjälper rättssystemet till med att se till att han får det sex han vill ha vare sig motparten vill eller ej..

    Om det här är sant så är undergången nära, och jag sällar mig till en av de som faktiskt tycker att armageddon BEHÖVS lite då och då.

    SvaraRadera