Powered By Blogger

söndag 24 april 2016

Ett minne av en DJ och arga bikers

Igår skrev jag om en artikel i Metro där en DJ som blev kränk över att det kom fram fulla män och ville höra andra låtar än de hon spelade. Jag kom då att tänka på en grej som hände när jag bodde i Värmland för en väldans massa år sedan. Ja, det hände faktiskt för så länge sedan att det var på den tiden då man fortfarande fick röka inne på krogar, 2004-2005.
Så här såg jag ut på den tiden, mer rakad och många kilon lättare
Jag brukade då när jag bodde i Värmland ibland besöka en krog där de ofta hade en kille som var DJ. Jag frågade honom vid många tillfällen i berusat tillstånd om han inte kunde spela lite Motörhead eller annan go musik istället för dansmusiken som han spelade. Han vägrade såklart alltid.

En lördagskväll när jag gick dit (och inte frågade efter hårdrock) var det en massa MC-knuttar där inne. Jag kommer inte ihåg vilken MC-klubb det var, men minns att det var en 1%-klubb. Helt plötsligt kom då denne DJ fram till mig och bad mig välja musik och att han skulle bjuda mig på öl resten av kvällen om jag gjorde honom den tjänsten. Några av MC-knuttarna hade nämligen gått fram och hotat att slå ihjäl honom om han inte slutade spela dansmusik och "slog på något vettigt". Resten av kvällen fick jag sitta bredvid honom och välja och vraka musik efter min egen musiksmak (Motörhead. Ac/Dc. Thin Lizzy, Slayer, Kiss, Ramones etcetera etcetera) samtidigt som jag fick dricka hur mycket öl jag ville på hans bekostnad.

Det var då det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar