Powered By Blogger

torsdag 2 juli 2009

"Bjud på en drink"? Nej tack!!!


En sak jag alltid har irriterat mig på är främmande tjejer som kommer fram på krogen och flirtande vill att man ska bjuda på nån drink, öl cider eller något.

Jävla parasister!

En polare berättade en gång att han var ute på krogen och träffade en tjej som började flirta med honom och ville att han skulle bjuda på nått att dricka vilket han gjorde och de började snacka. När stället stängde frågade tjejen honom om han ville dela en taxi med henne hem till henne.
Han vågade inte hoppas på sex men tackade ja i hopp om att kanske få slagga på soffan då att han hade missat sista bussen hem. Men det visade sig att denna tjej bara ville att han skulle betala hennes taxi så hon kunde åka hem till sin pojkvän.
Han berättade att hon hade blivit skitarg när han då bad taxin stanna och hoppade ur och lämnade henne kvar.
Jag har själv varit med om liknande situationer.

Många förfasas över ordet drinkluder och menar att det är sexistiskt och kvinnoförnedrande. Ni som tycker det, var vänligen att dra åt helvete!!! Med det ordet menas tjejer som gjort det till en grej att flirta med killar på krogen och ge de antydan om att hon är intresserad av honom för att han ska betala hennes krogkväll. Så, ja jag tycker ordet drinkluder beskriver sådana tjejer väldigt bra (finns även killar som håller på så, men de är i jämförelse i stor minoriet).
När jag fått förfrågan av dessa jäntor att betala åt dem brukar jag föreslå att de kan bjuda mig istället som omväxling. Då har det faktiskt varit några få tjejer som då gladeligen bjudit på en bärs, som bara använde tiggeriet som en halvtaskig isbrytare. Men den stora majoriteten av tjejerna har ändå nästan alltid fnyst att jag är en snål jävel och lunkat vidare till nästa idiot till kille i hopp om att istället denne idiot ska bjuda de på sprit i desperat hopp om att han ska få ett skjut.

Snål?!!! Man kan kalla mig för mycket, men snål? Nej, snål är det sista jag är. Fråga mina vänner som jag mer än gärna bjuder på vad jag har att erbjuda för stunden. Jag är fan inte snål, men varför i helvete skulle jag bjuda en vilt främmande människa på sprit då hon ändå förmodligen när kvällen är slut går hem till sin pojkvän eller istället följer med någon kille som är snyggare än mig (en som inte behövt bjuda).

Jag tycker som sagt att det är jävligt irriterande med brudar som tar för givet att killen ska betala, speciellt när man inte ens känner bruden. Usch och fy. Ser jag ut som jag är dum i huvudet, eller vad? Köp en öl åt mig, så kanske jag bjuder tillbaks om du har tur...

Men visst, jag vet, det är skönt för egot att bli bjuden. Man känner sig speciell och uppskattad på ett sätt som är värt mycket mer än pengarna. Men jag skulle känna mig låg om jag tog till såna knep för att få en tjej att gilla mig. Det vore inte värt det.

Jag har haft en hel del onenight-stands i mitt liv (när jag var lite yngre) som jag har träffat på festivaler och på krogen. Och jag har aldrig bjudit på något för att kunna få de i säng, och varför skulle jag?

Det är synd att vissa tjejer tycker att det är osexigt med killar som inte vill köpa åt dem, men själv är jag inte intresserad av en golddigger.

1 kommentar:

  1. Kan inte annat än hålla med. Jag hatar när sådana tjejer kommer fram

    SvaraRadera