Powered By Blogger

fredag 21 oktober 2011

Glöm din dröm


Minnet blev sämre trots att vi glodde på Jeopardy
Och dåliga minnen lever längst
En dag sa en gubbe i rutan att kanalen var ny
Själv fick han knappt plats det är så många som trängs
Rymden var full av program
Man såg väl så mycket man hann

Och jag gömmer det jag jag drömmer och glömmer
  Och jag gömmer, drömmer och glömmer

Ibland får jag känslan att det är tv som tittar på oss
Barna far in till stan och säjer att vi suger
Och tv:n den fnittlrar och fladdra, det är som om den dömer oss
Zappar sej vidare till några som duger
Men vi hänger kvar till programmets final
Vi har kanaler i hundratal

Och vi gömmer det vi drömmer och glömmer
  Och vi gömmer, drömmer och glömmer

Som obelisken på Sergels Torg är vi gjorda av glas du och jag
Belysta av laser och färger ikväll
Den enda som pratar är tv:n den frågar Hur mår ni idag
Ser mina drömmar i tv innan jag drömt dom själv
Jag märkte aldrig när du försvann
For du iväg i nåt reseprogram?

Och vi gömmer, drömmer, glömmer
Gömmer, drömmer, glömmer  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar