Powered By Blogger

torsdag 24 november 2011

Vampyrfjollor

Jag håller med Jonas Gardell när det kommer till vampyrer. 

Jag såg den första Twilight-filmen förra sommaren bara för att försöka förstå vad det var som alla tonårstjejer (även äldre tjejer) pratade så mycket om. Det enda jag kom fram till efter att ha sett den var att den handlade om en självfixerad surpuppa till tjej som blir kär i en likblek överklassvampyr med läppstift.Thats it.
Förrutom den tråkiga handlingen så var skådespelarnas insaster skrattretande dåliga, rollkaraktärer var ointressanta, replikskiftena pinsamt löjliga, effekterna töntiga etc.
Nåja, kan säkert passa alla tjejer som identifierar sig med självfixerade surpuppor och vars största dröm är att dejta ett kvinnohatande kontrollfreak med stalkertendenser (låter verkligen som den perfekta pojkvännen.... ....NOT!).

Det är en sak att vampyrerna i Twilight-filmerna är så töntiga discokulor, men jag stör mig ännu mera på att även gjort varulvar (eller varulvar och varulvar) till metrosexuella mesar.  När jag såg "Underworld" för en massa år sedan så störde jag mig på att de så kallade varulvarna var så töntiga, men efter att jag såg detta försök till onanisubstitut för tonårsflickor vid namn Twilight så känns det som the botten is nådd.

Jag kommer nog inte se resterande av filmer. Vampyrer ska vara blodsugande mördarmaskiner utan samvete som ser människor som mat, inte kära ner sig i sura tonårsflickor.


Till och med denna lilla vampyr är hårdare än Edward.

5 kommentarer:

  1. Du har fel. Surpuppa. Vad vet du om tjejer egentligen.

    SvaraRadera
  2. Jag vet uppenbart mer om bra film och dålig film än du i alla fall. Vet mycket om tjejer du anonyma surpuppa

    SvaraRadera
  3. haha... Surpuppa kan du va själv. Jag har också bra filmsmak. Det är bara att din smak skiljer sig från min i det här läget.

    SvaraRadera
  4. jag gillar dom inte heller, har sett två. mest för att förstå varför så många är så besatt av dom, förstår fortfarande inte dock:)

    SvaraRadera
  5. Fan vad bra skrivet. Huvudet på spiken och alla andra metaforer. Twiligt är inget annat än riktigt dåliga filmer. Att säga att man har bra filmsmak och samtidigt gilla Twiligt är lika emotsägelsefullt som att vara kristen och tillbe satan.

    SvaraRadera