Powered By Blogger

tisdag 22 april 2014

På twitter finns det "roliga" människor

Vilken himla bright kvinna......  ......NOT!
Om hon är rädd för att mäns samlag med kvinnor leder till obligatorisk heterosexualitet leder väl deras samlag med män till obligatorisk homosexualitet, enligt den logiken. Eller om ingen ligger med någon blir alla asexuella. Hon pratar ju själv i heteronormativa och patriarkala diskurser genom att framställa män som de med aktiv sexualitet och alltså jagar kvinnor... En premiss som bara är en fördom rent ut sagt. I sådana här lägen brukar jag byta ut ordet män med invandrare och se dessa argument för vad de verkligen är, trångsynt idioti.

Nu tänker jag vara lite oförskämd. Jag tror att en hel del av dessa rabiata "aktivister" inte ens är riktiga homosexuella utan bara har anammat livsstilen för att vara så anti-samhället som möjligt. Det är lika självklart för dem att vara anti-hetero som att vara anti-marknadsekonomi, anti-polis, anti-kött och anti-allt.
När jag läste till dramapedagog hade jag några sådana på skolan, folk som hävdade att de var "lesbiska by choice", men som ändå när vi var på krogen och de blivit riktigt på kanelen tafsade, raggade, kom med skamliga förslag och följde med karlar hem.

De gillar också att beskriva sig själva som arbetarklass trots att de i själva verket ofta kommer från medelklassen och har det betydligt fetare ekonomiskt än många som de spottar på. Men de som de spottar på är ju inte bara heterosexuella, utan även vita och män vilket såklart är ett jättebrott.
Jag har själv blivit anklagad många gånger i diskussioner för att vara en heterosexuell vit man och med det ska man enligt de inte få ha någon talan. När jag då har påpekat att jag visserligen är vit och man men inte det minsta hetero, har det fått flera att bli sura eftersom det de då inte kan skrika om heteronorm och homofobi.

Om någon protesterar mot deras idioti får de höra att vita heterosexuella män är så jävla lättkränkta fast de själv i själva verket brukar vara de som är allra mest lättkränkta av alla. Men dessa personer är i sina egna ögon så jävla heliga att de får man inte ha några åsikter om som skiljer sig från deras verklighetsfrånvända syn på sig själva. De använder sig även mycket mer än gärna av härskartekniker fast de på samma gång inte är sena att anklaga sina meningsmotståndare för att använda sig av sådana så fort argumenten tryter. Det vanligaste är att försöka skratta bort och förlöjliga sina "motdebattörer". Folk som sysslar med sådant gör det oftast för att de inte kan svara, men däremot kan de skratta i syfte att försöka ge sken av att meningsmotståndarna är efterblivna och under deras värdighet vilket de tror sig komma undan med via fördelen att ha tolkningsföreträdet.
Jag har sett det beteendet hos många idioter genom åren,både hos högerfolk, SD-sympatisörer, "gayaktivister" och extremvänster. De hånskrattar, raljerar och är oförskämda mot alla som inte tycker som dem och skulle någon komma med ett sakligt motargument eller en besvärlig fråga reagerar de ofta upprört över-oförskämt, ibland även börja gråta överdrivet.

Jag är själv en HBTQ-person men dessa ”aktivister” är fan i mig bara helt dumma i huvudet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar