Powered By Blogger

söndag 10 mars 2013

Kan jag få bli analfabet igen?



Jag funderar på att bli religiös bara för att kunna be till gud att han/hon/hen ska se till att de lägger ner den där jävla karaoketävlingen de kallar melodifestivalen där de tävlande inte ens behöver sjunga längre, och en del klarar inte ens av att mima till skiten.
”Artisterna” som deltar får ju inte ens spela livemusik och skulle det någon gång vara med en ok låt blir den direkt förstörd av deras värdelösa producenter som ger allt samma skitproduktion på ljudet.
Numera är inte bara låtarna stulna, programledarnas skämt är det också.
Och om de nu ska ha programledare så kan de väl ta några bra istället för en medioker bloggerska och en kackig pojksångare vars största bedrift är att ha varit med Idol.


Jag vill inte ens veta vem som vinner skiten, men det går inte undkomma.
Ingen tvingar förvisserligen någon att titta men det går ändå inte undkomma skiten. Varenda tidning skriver spaltmeter om dyngan, löpsedlar överallt, tv visar trailers hela tiden, polare skickar länkar för att de vill att man ska engagera sig och rösta på deras favorit. Det är omöjligt att inte se något av skiten oavsett hur ofrivilligt det är.



Jag ställer samma fråga som Claes Eriksson gjorde en gång: ”Kan jag bli analfabet igen?”Det går ju inte låta bli att läsa om ögonen bara faller på en text, jag vill inte heller läsa korkade löpsedlar.


1 kommentar:

  1. These are genuinely enormous ideas in concerning blogging.
    You have touched some fastidious points here. Any way keep up wrinting.



    Also visit my page; rent property

    SvaraRadera