Powered By Blogger

söndag 12 februari 2012

Houston, we have a problem!

Hörde att Whitney Houston gått och dött. Får se om det blir likadant som när Michael Jackson trillade av pinn och en massa av hans så kallade fans tog livet av sig.
Själv så undrar jag mest vad efterspelet kommer att bli,  kanske en läkare kan få skulden för hennes död?
Såg även att nån idiot hade skrivit på en minnessida till Breiviks dödsoffer på facebook och uppmanade folk att även minnas och sörja Whitney Houston. Känns fan lite som ett hån mot alla de anhöriga till offren faktiskt (nåja det är ju facebook, går väl inte förvänta sig något annat direkt).

Men visst, jag kan också ibland tycka att det är tråkigt och tragiskt när någon sångare, musiker, skådespelare, författare etc vars verk/alster/arbete jag gillar går och dör. Jag tyckte t ex det var rätt tråkigt när Dimebag Darrell blev mördad 2004 eller när Ronnie James Dio gick bort i cancer förra året - Inte för att jag på något som helst sätt kände någon av dem, utan enbart för att det iochmed deras död inte kan bli några nya skivor av dem som jag kan lyssna på. Simple as that.

Är så klart alltid tragisk när folk går och dör, men varför ska det utropas "landsorg" så fort någon kändis pundar ihjäl sig. De flesta går inte ens med blommor till sin mormors grav, men när någon kunglighet, b-kändis, a-kändis eller någn annan av de "vackra människorna som är mera värda än oss dödliga" så ska fan alla gråta i kör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar