Powered By Blogger

söndag 19 februari 2012

Angående denna tävling på bästa sändningstid

Jag läser i tidningarna att Björn Ranelid vann igår och gick direkt vidare till finalen i melodifestivalen. Kul för honom. Jag gillar Björn Ranelid! Inte för hans författarskap utan mer för att han, förrutom att vara en ordbajsare av rang, även alltid säger emot sig själv. Han pratar ofta om att han är så ödmjuk, men han kan ändå inte låta bli att hela tiden påpeka hur fantastiskt begåvad och bäst han är.
Att påstå att Björn Ranelid är ödmjuk är ungefär lika mycket sanning som att påstå att påven inte alls är en homofobisk gammal gubbe klädd i klänning och liten lustig hatt.

Jag kan dock inte bedöma eller säga någonting om hans sånginsatser då jag inte har hört låten  av det enkla skälet att jag inte tittar på melodifestivalen (Jag skulle möjligen enbart genomlida och titta på skiten under pistolhot). Är faktist själv glatt förvånad över att jag har klarat mig från att höra en enda låt från det programmet detta år.
Det var värre förra året då jag pluggade (även året innan) och bodde på internat då en väldigt stor majoritet av mina klasskamrater bestod av en massa fanatiska schlagerbögar som nästan inte pratade om något annat. Jag funderade då på allvar att kasta ut dumburken genom fönstret eller köra upp den i fåtöljgången på dem bara för att få slippa skiten.
Tittar inte på Melodifestivalen för att jag då brukar du brukar jag må så här

1 kommentar:

  1. Finns väl ingen sånginsats att prata om då han inte sjöng utan närmast sysslade med spoken word. Satt och tittade med sambon i brist på annat.
    Är dock rätt kul med vilken uppståndelse det blev över hans seger och ilskan hos alla schlagerbögar och andra artister i b-laget.

    SvaraRadera