Powered By Blogger

söndag 11 oktober 2009

Skåningsjävel vann pengar som jag vill ha

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article5941176.ab

Läste detta precis i Aftonhoran.
"En 21-årig student från Lund fick 7 rätt på V75 – på fem system. Belöningen: 3,4 miljoner kronor.
– Det känns overkligt, säger miljonvinnaren till Trav365. "



VAD I HELVETE!!! Jag vill också vinna pengar för fan!!! Det vore en dröm att få vinna snuskigt mycket pengar. Det skulle också vara rätt soft att få ett gigantisk arv.
Som exempel, tänk att det plötsligt en dag ringer på min dörr och när jag öppnar så står där Bill Gates, Kamprad eller någon annan miljardär och säger;
"Joel, du är min oäkta son! Som plåster på såren för att jag aldrig tagit hand om dig så ska jag därför nu skänka dig alla mina pengar som jag har".

Men nu tror jag inte att min mamma någonsin har varit den slampiga typen som knullat runt med miljardärer och dessutom är jag alldeles för likt min farsa till utseendet för att det ska vara några tvivel på att han är min biologiska. Så det kommer nog aldrig att inträffa.

Nä jag får nog hoppas att jag vinner en äckligt stor summa på spel istället.
Jag kan ingenting om poker så det kan jag skippa, kan heller inget om hästar och trav men där kanske man kunde ha en chans ändå.
En dröm vore att få vinna rejält på triss. Jag skulle nog inte vilja ha alla pengar på en gång då jag tror att det nog skulle stiga mig åt huvudet och bränna de fort. Det bästa vore om jag vann 50.000 i månaden i 25 år. Om jag gjorde det så skulle jag aldrig någonsin mer jobba (möjligen lite med musik, drama eller teater, men that´s it) i hela mitt liv.

1 kommentar:

  1. Tack för en jävligt skön blogg!
    Ja man får väl beklaga att du inte heller lyckats i spel.

    SvaraRadera