Powered By Blogger

måndag 9 november 2009

Auskultation

Jag har nu varit hemma hos mina föräldrar i Hassela två veckor. Anledningen till detta är att jag har haft auskultation (vilket kan liknas vid praktik, med den stora skillnaden att man bara observerar och inte ska leda själv) hos en dramapedagog i Hudiksvall.
Förrutom det och tråkig rapportskrivning har jag även passat på lite att hälsa på släkt och polare. Fredagen 31 oktober var jag på maskerad/halloweenfest på Stjärnan (ett hus här i Hassela som ägs av idrottsföreningen och som ofta hyrs ut till folk för diverse fester) och jag tror att det var länge sedan jag blev så aspackad, fast vad väntar man säg av en hela renat och en massa pripps blå. Kul att träffa Lasse, Fjunar, Sjölin, Taggen och alla andra efterblivna retards till polare igen då det var ett bra tag sen senast.

Dessutom så blev jag även morbror för en vecka sedan (vilket jag tidigare skrivit om i denna blogg) till en pojke som fått namnet Elton. Jag hade hoppats på Elvis, men syrran har aldrig haft någon större smak när det gäller namn. Antar att det ligger i släkten (mamma var lika dålig när hon gav mig mitt namn).
Nåja, ska bli kul när skitungen blivit lite äldre så att jag kan leka med honom. Då ska jag lära honom bus och sattyg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar