Powered By Blogger

lördag 17 april 2010

Sjuklig svartsjuka

Jag brukar ofta sitta i olika diskussionsforum på nätet där jag brukar argumentera och diskutera allt mellan himmel och jord (allt från politik och musik till sex och mat). Jag satt för några dagar sedan och kollade runt i forumet på ett känt community som heter helgon.se. Kollade där i forumsdelen för kärlek, sex, relationer, otrohet etc. En tjej hade startat en tråd i forumsdelen där för otrohet. Hennes pojkvän hade tydligen gett en av sina tjejkompisar en kompispuss vilket hon var skitarg över och babblade om att det var otrohet och att hon inte kunde förlåta ett sådant svek.

Om man får psykbryt för att ens partner får en kompispuss av en kompis och till och med berättar om det så är man sjukligt svartsjuk. Måste man hålla folk i så pass korta koppel är det nog bäst att vara singel.

Löjligt att förbjuda ens partner små saker som vänskapliga pussar.
Hur långt ska man gå i svartsjukan? Om killen hade varit bi, hade han då varken fått krama eller ge en kompispuss till någon av sina vänner?
Varför inte gå ännu längre och låsa in partnern också så denne inte pratar med andra? Kanske lika bra att lobotomera personen ifråga så att denne inte tänker på någon annan heller.


Vem är det som har bestämt att en puss automatiskt måste betyda en sak men inte en kram?

Det är vanligare än man tror med kompispussar, inte värre än att pussa sin mamma än på sina barn.
Och varför ska man göra ens skillnad på sina vänner på grund av vilket kön de råkar ha? Jag kan gärna pussa flera av mina vänner, både kvinnliga och manliga. Inte värre än att kramas, inte direkt så att jag slätar av dem och kör ner tungan i halsen på dem.
En vanlig puss är inte för mig (och inte heller för jävligt många andra) sexuellt laddad, inte värre än en platonisk kram. Det är ju för fan inte som att knulla dem i röven. Jag har en massa kompisar och bekanta som pussar på sina barn eller sina husdjur och det gör ju inte de till pedofiler och zoofiler.

Jag undrar hur fransmän klarar av att ha förhållanden som kindpussas... Åh dessa fransmän, Frankrike måste vara sodomiternas hemland ;)
Tänkte på japanerna som bugar, jag ger fan på att de gör det för att kunna böja sig fram för att kunna tjuvtitta lite ner i folks urringningar och ner på de ”nedre regionerna”.
Undrar om de får stånd och tänker snuskiga tankar varje gång de hälsar på någon. För att inte tala om ryssarna...


Om man får psykbryt för att ens partner ger en kompispuss till en polare och även är så ärlig att den berättar om det så är man enligt mig sjukligt svartsjuk. Om någon inte pallar att ens partner kramar, pussar eller kittlar en kompis så är det nog inte hos partnern problemet ligger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar