Powered By Blogger

måndag 27 juni 2011

"Friends don´t let jackasses drink and drive"

Jag skulle ljuga om jag sade att jag är ett stort fan av Jackass. En del grejer de har gjort genom åren tycker jag är roliga, en del inte.
Det har ju stått en hel del i tidningarna om Ryan Dunn från Jackass den senaste veckan. Karln fick för sig att sätta sig bakom ratten alkoholpåverkad och gasa upp bilen i över 200 km i timmen. Detta resulterade i att han körde ihjäl sig själv och en polare. En av sakerna som det har stått om är att en väldigt känd filmkritiker, Roger Ebert, skrev rätt fort på sin twitter att "Friends don´t let jackasses drink and drive" vilket fick jävligt många (bl a Bam Margera) att gå i taket av ilska.

Jag kan erkänna en sak om mig själv som inte är någon hemlighet. Jag gillar att supa till ibland. Ibland kan en riktig fylla i goda vänners lag vara riktigt skön, rolig och härlig. Men bara för att man är full och dum betyder det inte att man får bete sig hur som helst. En sak som man inte får göra berusad är (av väldigt förklarliga själ) att köra bil.
Jag håller helt klart med Ebert i hans uttalande. Vad är det för jävla polare som låter någon berusad sätta sig bakom ratten? Det var bara en jävla tur att Dunn och hans medpassagerare inte körde ihjäl några andra.
Ryan Dunns festpolare som lät honom supa till och sedan köra bil förtjänar mycket hårdare kritik än twittrande från Roger Ebert.

1 kommentar: