Powered By Blogger

tisdag 6 september 2011

Nu är skiten igång igen

 Suck! Tydligen så har Idol på fyran dragit igång igen. FY FAN!!!!


Jag har inte mycket övers för förnedrings och mobbar-tv där några miljonärer sitter och häcklar och gör narr av tonåringars drömmar att bli någon. Och de som går vidare är de inte sena att styla om. Vad är budskapet?:
"Du kan lyckas, bara du ändrar på allt du är"

Jag har inte tittat än så länge i år och förhoppningsvis så lyckas jag med att inte höra en enda skitcover från det programmet detta år. Idol är ett karaokeprogram som producerar b:iga dagsländor som är glömda efter några månader, slätstrukna fjompar utan något eget med andra ord.
Inga riktiga artister med något eget hade gått vidare i den där skittävlingen (Jag är tveksam till om internationella stora legendariska sångare som tex Joe Cocker, Shane MacGowan, Janis Joplin eller Freddy King hade gått vidare).
Men som jag har skrivit många gånger om nöjesindustrin, Med bra reklam kan man sälja vilken avföring som helst, bara det är någorlunda snyggt förpackat. Idolvinnarna skulle lika gärna kunna släppa en skiva som enbart innehåller ljud där de sitter och onanerar med ett rostigt rakblad och skivan skulle ändå sälja guld.

Får se hur lång tid det tar innan någon (det är minst en jävel varje år) för att vinna sympatiröster gråtande går ut i aftonbladet och expressen och tillägnar en kackig coverversion till en död släkting, ex, hund, vandrande pinne, satans moster eller Josef Fritzl.


1 kommentar:

  1. Visserligen ställer folk upp frivilligt i det där programmet, men jag fattar ändå inte vad fyran vinner på att visa de som är dåliga och gör bort sig (tar ju bort fokusen från musiken).

    SvaraRadera