Powered By Blogger

onsdag 16 november 2011

Wrestling, det är grejer det!

Ingen har väl kunnat undgå att jag gillar wrestling. I detta land har vi i dagsläget tre wrestlingförbund: Det äldsta i Göteborg (GBGW), sedan ett i Malmö (SWS) och det senaste i Stockholm (STHLMW). Jag tänkte lista och säga vad jag tycker om dessa tre.

På första plats sätter jag Svensk Wrestling Syd.
Den största anledningen till varför jag sätter de på första på plats är att de har galor regelbundet, ungefär en gång varannan månad. De håller till på Tangopalatset i Malmö som de när de har (utsålda) shower kallar Wrestlingpalatset.  De är dessutom även sedan i våras godkända som officiell svensk nationalscen av Comité Européen de Sports de Combat Athlétique (CESCA).
SWS har lyckats få fram rätt bra egna wrestlers som Doppelgangsters, Big Machine, Killer Karlsson, Anderson, Eddie Vega etc. De har även ett bra samarebete med wrestlingförbund i Danmark, Norge och Finland vilket är bra då de svenska har kunnat lära sig av de mer erfarna utländska förbunden som har hållt på längre. Förr hade de alltid med någon form av dåligt skämtinslag vilket jag tyckte sabbade mer än var roligt, som att de ville visa att de faktiskt vet om att det de håller på med inte är på riktigt utan show men tack och lov har de bantat ner tramset till en mer lagom nivå. Wrestling kan visst göras med glimten i ögat, men det ska fan inte vara dålig buskis. De har tidigare (till skillnad från övriga två) inte haft ett mästarbälte, men de ska nu ta fram ett.
En personlig favoritwrestlare i deras förbund är Anderson. En skön heel-karaktär som lyckas få publiken att bua och hata honom genom att vara kaxig, dryg och feg.

På andra plats sätter jag GBG Wrestling.
De har hållt på längst (sedan 2002 om jag inte minns fel) och jag skulle egentligen vilja sätta de på första plats, men de håller galor alldeles för oregelbundet för det.
Flera av deras wrestlare kan även ses på galorna hos SWS (bl a Hank Havoc, Bad Buddha, JJ Styles, Aguila Roja, Manimal) och STHLMW (även Don Kalif, Steinbolt och Teen Wolf) som de hjälpt hjälpt till att starta upp. Annars tycker jag ofta de håller högre standard ibland än SWS, i alla fall med sina egna wrestlers.
Det är bara att hoppas att de i framtiden har shower mer regelbundet och inte får mer krångel med lokaler (de låg mer eller mindre på is i nästan två år på grund av att de inte fick tillgång till lämpliga lokaler att ha shower i). Jag hoppas att de får fortsätta att hålla till på Trädgårn i Göteborg där de haft de två senaste galorna och att de kör mer regelbundet som SWS gör. Enligt mig har de de bästa wrestlarna: Bad Buddha, Don Kalif och Steinbolt. Tyvärr så verkar aldrig Don Kalif och Steinbolt vara nerbjudna till SWS vilket är synd (antar att de har något personligt gruff med ledningen i Malmö).
Jag har två favoritwrestlare i deras förbund: Först Bad Buddha, en rund "buddhistmunk" med orientaliska symboler tatuerade över hela kroppen som kör på "styrka & balans" och sedan även Don Kalif, en "italiensk playboy" som förrutom att vara en av de bättre svenska wrestlarna i ringen också är överlägset bäst när det kommer till "mickskills" och att reta upp publiken.


Och slutligen på tredje plats sätter jag STHLM Wrestling.
De är fortfarande relativt nya och unga och använder sig än så länge mest av GBG-wrestlarna. Vad jag vet så har STHLMW än så länge bara tre egna wrestlare som jag har sett "in action" (Stanislaw, Pimpking och Fenix Muerte). Av det lilla jag har sett där dessa wrestlats ("Payback 7-galan") så tycker jag inte att de imponerade över huvudtaget, utan de borde ha fått träna mycket mer innan de fick gå upp i ringen. De hade på de första galorna tråkiga burleskdansare som "showade & dansade" mellan matcherna vilket bara var skönt att de tagit bort.
Komikern Messiah Hallberg är detta förbunds officiella president och av vad jag har sett på "tuben" så gör han det bra. Däremot verkar de ha kört galor i mycket sämre lokaler än vad både SWS och (numera) GBGW gör. Jag har inte besökt de krogarna men de känns lite "svartklubb" plus att det är för lågt i tak (skulle t ex vara omöjligt att göra en suplex från topprepen). Dock ett stort plus för att El Generico (internationellt känd wrestlare från bl a Ring Of Honor och Dragon Gate) är nuvarande mästare och ägare av titelbältet. Sedan får man hoppas att inte Messiah tröttnat på att vara elak wrestlingpresident.   


Jag tror nog wrestling kan ha en chans att stanna i detta land om alla tre förbunden fortsätter med att alltid försöka överträffa den förra galan (plus fortsätter att ta in wrestlare utifrån som t ex El Generico). SWS har t ex kört för fulla hus i två år och den stora majoriteten av publiken på deras shower är inte vad man direkt brukar kalla wrestlingfans då de inte följer andra förbund som t ex WWE, TNA, ROH etc utan deras wrestlingintresse sträcker sig till att de går till wrestlingpalatset för att ha en asskön kväll.
Däremot kunde alla tre bli lite bättre på att hålla sina hemsidor lite mer uppdaterade då alla tre i dagsläget har wrestlingprofiler på wrestlare som inte håller på längre, plus att en del ändrat sina gimmicks totalt. De kunde istället ha en egen liten sida på hemsidorna där det står litet kort om tidigare wrestlare. Fast personligen så skulle jag dock gärna se att de slog ihop de tre förbunden till ett enda stort med ett mästarbälte (möjligen även tagteambälten) då de flesta wrestlare ännu ändå wrestlas inom alla tre.

Fast man får så klart inte glömma att wrestlare i Sverige är "glada amatörer" som kör detta på sin fritid och därför inte kan jämföras med de internationella stora som kan leva på detta och kan brottas 4-5 dagar i veckan och därför har mycket större erfarenhet än de svenska som kanske går 7-8 matcher på ett år. 
Visst att de svenska förbunden aldrig kommer dra lika stor publik och ha galor lika ofta som t ex WWE´s RAW och Smackdown har på andra sidan Atlanten, men det tror jag inte att någon förväntar sig heller. Om alla förbunden skulle köra sådär en gala eller två varannan månad tror jag det skulle vara lagomt. Wrestling i Sverige är fortfarande ungt.


Mer wrestling till svenska folket!

26 kommentarer:

  1. Intressant skrivning. Jag håller med att Malmö känns hetast just nu och önskar att jag kunde besöka deras shower oftare. GBG och STHLM Wrestling har jag bara sett på tuben och det jag såg från Stockholm var inte mycket att hänga i granen. T.ex stretchermatchen som avslutades med pin. Är det Russo som bokat?:P.
    Jag håller dock inte med om Don Kalif och Steinbolt. De matcherna jag har sett med dem har varit rent utsagt dåliga. Don Kalif har dock publiken i sin hand men hans koordination och förmåga att berätta en story behöver han verkligen träna på. Steinbolt är väl ganska ny vad jag har förstått. Har bara hittat ett fåtal matcher med honom däribland den genomusla tagmatchen mellan Steinbolt/Kalif och Havoc/Aguila. Bad Buddha däremot är en favorit bland de flesta. Hans match med El Generico var riktigt bra och matchen mot the Wildman i Malmö var grym.
    Han är solklar etta i GBG men jag vågar inte avgöra vem som är bäst mellan honom och Killer Karlsson sett till hela Sverige. Jag håller med dig om Anderson..bara man ser fanskapet så buar man men han är en väldigt skicklig wrestler. Big Machine däremot tenderar att försvinna från matcherna då och då. Men det är klart alla har egna favoriter och egna åsikter. Hittade din blogg när jag sökte på Svensk Wrestling Syd och det var kul läsning. Keep up the good work.

    SvaraRadera
  2. Hej du anonym!
    Håller dock inte med dig om att den senaste tagmatchen i GBG var usel, tyckte den var helt ok.

    Jag sätter lätt Bad Buddha som etta bland sveriges wrestlare (visserligen tycker jag Jenny Sjödin är grym, men hon är snarare gästwrestlare). Killer Karlsson tycker jag också är bra, men jag tycker hans karaktär är för otydlig. I början verkade han köra som heel men inte längre, han skulle tjäna på en tydligare wrestlarkaraktär. Tycker dock det är kul att han (då och då) tar fram sin gamla wrestlingroll Le Mime (även om den var bättre när den var med ond och psykotisk).

    Big Machine tycker jag också har sina stunder men är för ojämn (dock är hans nya typ av karaktär mycket bättre än den förra), han har potensial. Tyckte att Anderson var riktigt tråkig i ringen i sina första matcher men han har verkligen utvecklats under den relativt korta tid han hållt på.

    Det är en hel del av wrestlarna som jag tycker varit rätt dåliga men känner att jag inte vinner något på att smutskasta glada amatörer.

    SvaraRadera
  3. Självklart! Jenny Sjödin är den bästa svenska Wrestlern. Men hon bor ju inte i Sverige så hon är inte den bästa wrestlern I Sverige hehe.
    Har du sett Torpedoes of Truth? Jag blev väldigt besviken på galan. Det kändes som att tempot var för lågt (enligt vad jag sett tidigare från svenska shower). Fenix Muerte - Stanislav var riktigt horribel och frågan som kommer upp är om de ens tränar över huvudtaget. Jag snackar ofta med den ene domaren i SWS och har frågat om de olika förbunden och deras wrestlers och tydligen finns det inga direkta planer på en fusion mellan dem då de inte arbetar på samma sätt. Stockholm släpper fram sina rookies mycket tidigare än t.ex GBG och SWS. För tidigt kan man tycka om man tittar återigen tittar på Fenix Muerte och Stanislav matchen. Du skrev tidigare om tramsmatcher. Det om något var en tramsmatch. SWS Komedimatcher handlar knappast om "vi ska visa att det inte är på riktigt" utan mer om komedi. Ska du göra komedimatcher ska du först och främst vara en duktig wrestler anser jag. Nu på lördag är ännu en show i Malmö och där lär ju Clownen - Kapten Knoge bli en skoj fight. Tydligen ska det även planeras något stort i Malmö i samband med Sverigemästar-turneringen men mer info ville han inte ge mig. Dock har de redan bokat shower för hela 2012 (om nu inte världen går under) vilket jag tycker är jättebra. Killer Karlsson har för övrigt wrestlats i både Danmark och Finland mot toppnamnen där (Chaos och Starbucks som tydligen är champ i Tajiris förbund i Japan) vilket är kul för hans marknadsvärde. Så vitt jag vet är han den enda (förrutom Fröken Sjödin) som gjort matcher utomlands. Sen har GBG-Wrestling en show i Januari som jag hoppas jag kan gå på. Trädgården är en riktigt fin lokal och när jag var där i början på 2000-talet fick jag bara positiva intryck. Wrestlingen måste ut från källarlokalerna och in i finrummet och det ska ha någon chans att överleva i Sverige.

    SvaraRadera
  4. och P.S det handlar inte om smutskastning...Det är bättre att vara ärlig och påpeka brister än att ljuga och säga att man var skitbra när man bara var skit

    SvaraRadera
  5. Jag såg Torpedos of Truth på youtube i helgen och håller med dig om matchen mellan Fenix och Stanislaw. Fattar inte varför man sätter två så nya och oerfarna killar mot varandra (mycket bättre att låta de möta de lite mer rutinerade så att de kan lära sig). Fattar inte heller vad Fenix Muertes så kallade kompanjon Fatso hade i ringen att göra.

    Dock tycker jag det var riktigt bra fart på titelmatchen, El Generico är en fantastiskt skicklig wrestler och jag tyckte Don Kalif hängde på bra.
    Även matchen mellan Hank Havoc vs Steinbolt tycker jag var bra. Aguila Roja mot "gimpen" (undrar om det är JJ Styles som gömmer sig under dräkten, tyckte det påminde lite om hans fysik) var också ganska underhållande. Tycker Aguila är bra mot rätt motstånde men han har för dålig höjd på sina moves från topprepen.
    Störde mig dock på att den packade publiken kastade in ölflaskor (för jag antar att det var riktiga glasflaskor och inte ölplastflaskor). Visst att man ska leva sig in, men att bete sig så och kasta in glas som åskådare är bara korkat
    Det är kul med "twistade" och bisarra wrestlare, men bara de gör bra ifrån sig. Tycker Eddie Vega är underhållande och t ex med hans karaktär passar det med att driva med folk, tramsa och så. Men det ska vara rätt karaktärer som gör det.


    Jag tror wrestlingen har en god chans att överleva här i Sverige, men både GBG och STHLM måste bli bättre på att ha galor mer regelbundet. En gång varannan månad i varje stad känns lagomt för att hålla intresset uppe. Jag hoppas GBG får fortsätta hålla till på Trädgårn och att STHLM lyckas hitta en vettigare lokal.

    Sedan tycker jag även att alla tre förbunden borde bli bättre att hålla sina wrestlarprofiler lite mer uppdaterade.

    SvaraRadera
  6. Mattias Jonasson8 januari 2012 kl. 14:03

    Jag saknar karaktären Le Mime något oerhört. När han var "ond" funkade han klockrent.

    Överlag tror jag också att brottningen har en god chans att överleva i Sverige. Men det hänger på ett par saker:

    1. Måste fortsätta få hit namn som El Generico. Herregud vad bra han är! Jag har sett honom live två gånger nu, och det är inget snack om att hans närvaro höjer upp standarden avsevärt.

    2. Måste ta fram nya brottare. Jag har sett GBG Wrestling fyra gånger tror jag. Väldigt många av brottarna är de samma, dessvärre då inte Le Mime. Orkar folk komma och kolla på galorna framöver utan att det kommer till nya namn? Nu har jag förvisso inte sett STHLM wrestling, men jag tycker inte att de får släppas fram för tidigt heller. Visst - vi alla vet att det är uppgjort, men för dålig Wrestling är verkligen bränsle på elden för de som inte alls vill ta till sig det. Det måste vara så professionellt som det bara går för att det skall få fäste, tror jag.

    3. Fortsätta/förbättra utbytet av brottare samt upplägget på galorna. Tänk en Royal rumble till exempel. Det hade ju varit skitkul! Nu har ju en fejd mellan GBG och Wrestling Syd skapats, det är bra. Tänk ett tag team med Le Mime / Vega. Jag blir lycklig av tanken...

    Som en bubblare sätter jag även upp denna punkten, och nu kanske ni tycker att jag är dum i huvudet, men jag såg lite oroväckande tendenser igår på trädgår'n:

    Kan vi svenskar verkligen hantera alkoholen ihop med så låg säkerhet som vi har på galorna? Ovan läste jag om glas som kastades in i ringen. Det är helt oacceptabelt (igår kastades massa plastglas och is och grejer - neandertalarfasoner. Även om det är ganska ofarligt så kommer det bara bli värre om de inte tar tag i det nu). Börja med att sätta upp ett kravallstaket kring ringen i alla fall, vissa människor i publiken har tydligen inte förstått att brottarna spelar en roll, de skall få vara i fred från mongolider som spårar ur när de är fulla. Igår var ingen fara, men detta kan eskalera om de inte arbetar fram en plan för det nu. Jag vet inte hur många wrestlinggalor jag sett från t.ex Ring of Honor, där får brottarna aldrig stå ut med annat än trash-talk från publiken, som det skall vara. Men här ser jag en liten risk för att värre saker kommer att hända ganska snart.

    Jag tror och hoppas att de jobbar hårt med detta. För det kan faktiskt bli riktigt bra. Nyckeln är ju att fortsätta få massa folk till galorna, det kommer de lyckas med också om de jobbar med bland annat dessa punkter.

    SvaraRadera
  7. Försöker följa de svenska förbunden via nätet då jag bor lite för långt bort. Stockholmswrestlarna har som jag skrivit ovanför inte imponerat för fem öre utan varit rent utsagt skitdåliga (idiotiskt att sätta två rookies utan någon erfarenhet mot varandra).
    El Generico är fantastiskt begåvad så det är kul att han vill wrestlas i lilla Sverige.
    GBG får väl fram lite nya gubbar då och då, hur var den där Nifelwarg?

    Vi skandinavier har ju en egen sorts relation till alkoholkdrickande. Såg stockholmsgalan de körde i höstas och störde mig oerhört på idioterna som kastade in ölflaskor och annat. Ok för att man som publik ska leva sig in men man får ju aldrig glömma att det är just en show och ingen "fotbollsmatch".

    Man får hoppas att SWS som ändå är det förbund som gått bäst inte glömmer bort göteborgswrestlarna (var ju t ex ett bra tag sedan Hank Havoc var nere i Malmö och man får hoppas att de löser gruffet med t ex Don Kalif och Steinbolt så även de kan åka ner dit).

    SvaraRadera
  8. Har sett två galor i Stockholm och flaskorna var åtminstone då (tack och lov) av plast!

    SvaraRadera
  9. Har sett två galor i Stockholm och flaskorna var åtminstone då (tack och lov) av plast!

    SvaraRadera
  10. Bra att de var gjorda i plast men ändå jävligt dålig stil att kasta in sådant i ringen.

    SvaraRadera
  11. Slänger man in grejer i ringen riskerar wrestlarna att skada sig mer än nödvändigt.Det är fullständigt idiotiskt beteende som inte hör hemma någonstans. Skulle någon idiot försöka ta sig in i ringen under pågående match så tror jag inte många tårar skulle falla om den personen bokstavligen stampas genom mattan.
    Don Kalif har tydligen bränt alla broar om att någonsin brottas i Malmö. Dock verkar det som om Steinbolt tagits till nåder.
    Jag var vädligt nöjd med showen i Göteborg. Tagmatchen var väldigt bra och nu blir det en fejd mellan Malmö och Göteborg vilket är kul. Om det är en fejd som enbart finns på GBG Wrestlings shower vet jag inte. Om 2 veckor är det ju semifinaler o finalen om svenska mästerskapstiteln i SWS regi.Chaos - Anderson och Valentine - Killer Karlsson. är väl de enda matcherna som annonserats och jag antar väl att Killer Karlsson möter Anderson i finalen. Sen tror jag att Dopplegangsters och Clownen får var sin match. Manimal hoppas jag också på. Han går hem hos publiken och är kul att titta på. Det finns ett gäng danskar som brukar komma på showerna i Malmö och de har alltid gristrynen på sig under hans matcher.

    http://www.youtube.com/watch?v=1J6doGpOsHo

    SvaraRadera
  12. har du någon koll på varför Don Kalif och SWS är så ovänner (vet varför Steinbolt och de har bråkat men om Don Kalif)

    SvaraRadera
  13. Ingen aning

    SvaraRadera
  14. Jag måste säga att jag blev grymt besviken på showen i lördags. Finalen slutade med en draw efter 20 minuter mellan killer karlsson och anderson, så det finns ingen mästare än. Det verkade som om nerverna spelade in i många matcher. Dopplegangsters missade en del moves som de vanligtvis bruka sätta och även Killer Karlsson fick det inte att stämma. Fast hans suicidedive i början av finalen var ritkigt fin. Clownen mot en dansk var kvällens bästa match överlägset och tydligen var där över 500 personer i publiken. Jag har väldigt blandade känslor från den här showen. Men självklart kommer jag dit igen i mars

    SvaraRadera
  15. Känns som de dragit ut på vem som ska bli svensk mästare tillräckligt länge nu.

    Hur var royal rumblen?

    Fortsätter hoppas att SWS och Don Kalif lyckas lösa sina bråk då jag tycker han lätt är den med bäst mickskills.

    SvaraRadera
  16. ah du menar Battle Royalen? Jag tycker de är som de brukar vara. Man har svårt att hålla reda på vad som händer. The Dellerts gjorde debut i den och Big Daddy Dellert fick ringen att skaka. Vann gjorde Clownen efter att Aguila Roja lämnat ringen då han trodde att han var sist kvar. Som jag fattade det berodde det på att han inte förstod svenska då han inte hade sin flickvän med sig

    SvaraRadera
  17. När jag först hörde om wrestling här från Sverige så var det första jag tänkte att det måste hålla låg kvalité, men efter att sett klipp från youtube så håller det ganska hög klass (i alla fall de senare årens matcher).
    Skulle vara kul om svensk wrestling fick mer uppmärksamhet, man känner inte till många av de svenska wrestlarna.
    Tycker Malmö verkra hålla rätt hög kvalitet, Stockholm har jag inte sett än (fast det är väl vad jag har förstått mer eller mindre samma wrestlare som i Göteborg)

    Får hoppas på att svensk wrestling kan få komma på tv också så det kan få mer uppmärksamhet.

    SvaraRadera
  18. Martin: Hur funkade Dellert-familjen, kunde de wrestlas eller var det bara circus och buskis (som t ex Muerte-familjen i Sthlm)?

    Savatage: Jag tror dock inte att man kan hoppas på svensk wrestling så mycket i tv. Dels så har de svenska förbunden galor ganska sällan, dels så tror jag ingen svensk kanal skulle våga sända det.

    SvaraRadera
  19. Ted har jag sett ett par ggr i Malmö, Fred har tydligen varit med i en triple-threat som jag missade och de andra har jag ingen aning om. Jag misstänker att det döljer sig "andra wrestlers" bakom maskerna. T.ex. var inte Killer Karlsson och Anderson med i battle royalen och kroppsfiguren på Ted och Vildhavre liknar dem. Big Daddy gick mest runt i ringen och dunkade till folk med magen. Jag tror dock att Dellerts är folk som tränar med de andra. kanske Sveriges svar på Dudleys eller något. Jag tror heller inte någon tv-kanal skulle våga sända svensk wrestling. De håller sig till gladiatorerna och reality shows verkar det som

    SvaraRadera
  20. Fattar inte hur folk kan sitta och titta på ett skitprogram som Gladiatorerna och samtidigt dissa wrestling.

    Verkar som STHLMW har fått fram tre nya wrestlare: Ken Malmsteen, El Duardo och Wrangel. Man får hoppas att de håller högre kvalitet än Muerte-familjen och Stanislaw. Dock synd att de nya och oerfarna får möta varandra istället för de mer rutinerade (fast antar att de gör så för att de ska kunna träna även när GBG-gubbarna inte är med)

    SvaraRadera
  21. instämmer till fullo. En debut bör göras mot någon mer erfaren som kan bära upp och hjälpa nykomlingen. För övrigt ser showen inte så spännande ut så jag väntar tills jag är säker på att matcherna blir bättre innan jag åker upp och tittar. GBG-Wrestling - SWS Wrestling veckan därpå ser däremot ut att bjuda på en hel del fina matcher

    SvaraRadera
  22. Fick nyss reda på att Le Mine kommer att utmana Clownen den 10 augusti i Malmö, det verkar vara heel Mime som är tillbaka...
    Nu kommer jag att köpa biljett, det här vill jag se live! (i vanliga fall är det tuben som gäller för min del då jag bort sjukt långt ifrån Malmö..)

    SvaraRadera
  23. Kul att Le Mime är tillbaka. Man får hoppas att det är den onda psykopatmimaren som är tillbaka och inte den tramsiga.

    SvaraRadera
  24. Hur var det? Nån som vet?

    SvaraRadera
  25. Showen var riktigt bra. 7 riktigt bra matcher och alla matcherna var olika. Öppnade gjorde JJ Styles och Bad Buddha mot de danska tagteam-mästarna i en ganska lång och underhållande match. Sen fick vi se en debutant Mishka ta sig an Jenny Sjödin. Debutanten gjorde väldigt bra ifrån sig. Conny Mejsel gjorde sin Malmödebut mot Demolition Davis (ett monster på 175 kg men som trots det var väldigt rörlig) Sen var det dags för Chaos mot Big Machine och den var riktigt vild. Big Machine slog upp bakdelen av huvudet mitt framför mig efter att Chaos hoppat mer från topprepet till golvet.Sen blev det Clownen mot Mimaren som ett tag var CLownen mot Domaren. mycket komedi men stundtals en del fina spots..de ska tydligen tagga numera så det var väl det enda matchen gick ut på. Sen var det 2 unga danskar på 17 år som var hur bra som helst och till sist fick vi maineventet mellan den gode dopplegangstern mot Anderson som med hjälp av manager och den onde dopplegangstern lyckades vinna och sen kom finnen Heimo the Wildman in och prylade upp Anderson och utmanade honom till nästa show. Tror inte jag druckit/skrikit så mycket under en wrestlingshow.

    SvaraRadera
  26. Såg den i helgen på youtube och det var lätt deras bästa gala hittills. Kul att se Le Mime igen, även om jag hellre vill se honom psykopatiskt ond och vill skada sina motståndare "på riktigt".

    Tycker nog dock att de kunde skippat matchen mellan Big Machine och Chaos. Problemet med en sådan match är att bådas gimmick går ut på att de är stora starka heels som gärna fegar. Om de inte vill ha Big Machine som en jobber skulle de tjäna på att sätta honom mot mindre wrestlare. Han är fortfarande ojämn men har en del fina moves, men de får han inte riktigt utrymme för när han möter andra stora gubbar.

    SvaraRadera