Powered By Blogger

måndag 18 december 2017

Veckans GAS-sketch: "Pyssel & Papp"



På söndag är det julafton. Jag har en tradition som innefattar Galenskaparna & After Shave. Varje år den 23 december tittar jag på alla deras julsketcher som "Pyssel och papp", "Stålmannens jul", "Inte bara glögg" etcetera och dricker alkohol (oftast Jack Daniels med cola eller rom med cola). Annars blir det inte jul för mig, den traditionen är viktigare för mig än Kalle Anka på julafton. 


Numera brukar det vara lugnt med bara några groggar, men när jag var yngre blev det oftast en väldigt blöt tillställning. Minns t ex en gång för flera år sedan när min lillebror var med ett år och blev så plakat att han råkade välta julgranen och hälla kaffekask över nystryken bordsduk..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar