Powered By Blogger

torsdag 27 september 2018

Ulf Kristersson = En simpel bandit i moderatkostym

Moderaternas Ulf Kristersson verkar vara fullständigt maktgalen.

Jag blev förvånad när jag tittade på SVTs valvaka för snart tre veckor sedan och den stollen utropade sig till vinnare trots att de hade mindre mandat än det rödgröna blocket.


Sist jag kollade så är det rödgröna blocket fortfarande större än alliansen. 

Det Rödgröna blocket har 40,6% medan Alliansen har 40,3%. Socialdemokraterna har 28,4% medan Moderaterna har 19,8%. Men Kristersson och han allianskollegor hävdar ändå att Moderaterna och Alliansen är störst,
Jag börjar förstå varför det alltid blir stora budgetunderskott när moderater styr skutan. Det är dags att Kristersson och Alliansenn börjar i skolan igen och deltar i matematiklektionerna, för räkna de då fan inte!

Ulf Kristersson hör inte hemma på Rosenbad, utan borde egentligen sitta bakom lås och bom.
När han var socialborgarråd sålde han ut kommunala verksamheter värda 81,7 miljoner kronor för 3,4 miljoner kronor. Enligt utredningar och domstolsbeslut var dessutom Kristerssons utförsäljningar olagliga. Och samtidigt bodde Kristersson i en stor lägenhet i Stockholm som egentligen var avsedd för sjuka och hemlösa, vilket han han hade fått utanför bostadskön av Ersta diakonisällskap samtidigt som Ersta hade mångmiljonkontrakt med Stockholms stad. Kristersson sålde sedan ut 1200 kommunala lägenheter till bolaget Einar Mattson. bolagets VD är en nära vän till Kristersson. Bostäderna såldes för 6600 kronor/kvm - trots att marknadspriss samma år var 39005 kronor/kvm! Kristersson fick sedan bo i en av bolagets lyxlägenheter.
Dåvarande justitieminister Beatrice Ask (också moderat) ansåg det inte vara olagligt "att vara korkad eller att göra dåliga affärer eller att ha dåligt omdöme" (så uttryckte hon det och det utreddes nog inte mer efter det uttalandet). Men det är nog fina vitsord för en Moderat statsminister.

Om jag går in i en affär och stoppar saker i fickorna och glömmer att betala så åker jag dit för stöld, men förskingrar jag miljoner så sitter jag säkert och kan till och med kandidera till en statsministerpost. Vilket jävla skämt!
Ulf Kristersson är och förblir en simpel jävla bandit i kostym, en moderatkostym som endast ser till sitt eget välbefinnande. Han bryr sig inte om landet och inte heller det minsta om det svenska folket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar