Powered By Blogger

torsdag 22 juli 2010

Kan vara det sämsta jag nånsin sett

För några veckor sedan såg jag den där så kallade "vampyrfilmen" Twilight, mest för att försöka förstå varför alla fjortisar snackar om den.
Filmen handlar, för er som inte vet, om en självfixerad surpuppa till tjej som blir kär i en likblek överklassfjolla med läppstift och kompis med en kille som ser ut att vara Pocahontas lillasyster. Till er som inte har sett Twilight än, SE INTE SKITEN!

Förrutom att skådespelarna var skrattretande dåliga, rollkaraktärer ointressanta, replikskiftena pinsamt löjliga, effekterna töntiga så är det mycket mer i dyngan som jag stör mig på.
Vampyrer har rätt länge varit synonymt med überfjolliga emokids med för mycket smink i "alternativa" läder/lack/latexkläder (tacka vet jag gamla stumfilmen Nosferatu där vampyrer fortfarande var coola och läskiga), men här slår de alla rekord. Här skimrar de till och med diamantlikt likt ens discokula när solen lyser på dem. Det här här hemma på Disney Channel med deras dubbade "sit coms".
Det är en sak att vampyrerna i denna får Sacha Baron Cohen´s karaktär Brüno att verka macho, men  nu har de fan till och med lyckats göra varulvar till metrosexuella mesar. Jag störde mig på varulvarna i skitfilmen "Underworld" när jag såg den för X antal år sedan, men efter att ha sett detta patetiska försök till onanisubstitut för tonårsflickor så kan jag bara säga:
"Kom tillbaka Underworld! Allt är förlåtet!"
Hur kan man ens tycka att sådan här dynga till film är bra? Jag har teorier om vilka ni är som gillar skiten:
Teori 1: Ni kan ingenting om film. Nada!
Teori 2: Ni är utfrysta impopulära miffon utan vänner som sminkar er med kajal och vill vara "alternativa" samtidigt som ni fantiserar om att nån "snygg och mystisk vampyr" ska börja på er skola och få alla tjejer att bli våta i trosorna, men det är bara er han vill ha.
Teori 3: Ni är inte vid era sinnens fulla bruk, förmodligen någon psykisk störning.

2 kommentarer:

  1. Jag kan heller inte förstå vad det är i skiten som folk gillar. Till skillnad från True Blood så har ju denna varken skådisar som kan agera, handling eller vettig dialog

    SvaraRadera
  2. Jag störde mig också på att tjejen var så jävla sur hela tiden. Satt bara och väntade hela filmen igenom att de skulle äta upp henne och göra slut på lidandet (då inte hennes lidande utan tittarnas). Värdelös skitfilm!

    SvaraRadera