Powered By Blogger

lördag 11 februari 2012

Fan vad jag längtar efter denna!!!

Fy fan vad jag längtar efter att kunna se denna!!!

Det blir svårt att överträffa förra filmen som enligt mig är den bästa superhjälte film som någonsin gjorts.  Ska bli intressant och se hur funkar Anne Hathaway som Catwoman (hon kan i alla fall inte vara sämre än Halle Berry).  Tycker dock Bane ser lite väl liten ut för att vara Bane. Fast Chris Nolans Batman-filmer är ju mer realistiska än tidigare och då kanske det inte funkar med en tre meter lång man med spansk brytning och gimpmask. Och dessutom så är ju Tom Hardy en jävligt vass och vältränad skådespelare (han kan ändå aldrig vara sämre än Bane i "Batman & Robin") och Nolan har då inte gjort mig besviken än i alla fall. Eller jo, lite grann. Jag blev rätt besviken på Scarecrow i "Batman begins", alldeles för mesig och tråkig för att vara Scarecrow och inte alls så psykotisk som jag hade väntat mig.  Jag tycker också det är synd att de tog död på Two-Face så jävla snabbt i senaste filmen, tycker att det gick ihop med filmens handling att Jokern lyckas fördärva Harvey Dent (även fast det inte alls är så i serierna). Gillade Eckhart i den rollen.

Jag hoppas att denna inte blir den sista utan att Nolan tar sitt förnuft till fånga och gör några till med Bale. Det vore ju kul om någon någon gång kunde göra en vettig gestaltning av Gåtan . Batman är ju en oerhört duktig detektiv och utredare och av den anledningen tycker jag Gåtan skulle vara ett bra val av skurk plus att han dessutom hade passat bra in i vad folk anser vara Nolans mer realistiska miljöer (bara de struntar i den gröna kondomklädnaden). En Gåtan som påminner lite om Jigsaw hade varit riktigt coolt. Tänk bara, en massa dödsmaskiner och bomber som i "Saw", och Batman måste lösa gåtorna. Det hade varit som en våt dröm. Nolan hade nog lyckats göra Riddler med rätt skådis i rollen. Inte som Jim Carrey´s tramsgestaltning i "Batman Forever" (jag blir fortfarande förbannan när jag hör honom nynna på "polisskolan"-melodin när han bombar batcave). Att Schumacher dessutom satte bröstvårtor på Batmandräkten borde bara det leda till dödstraff.




Jag hade gärna sett Mad Hatter i en av Nolans filmer, en psykopatisk pedofil, hade gärna sett honom spelats av Martin Short som skulle vara som klippt och skuren för den rollen.

1 kommentar:

  1. 2012 verkar bli ett fantastiskt filmår för oss som gillar serietidningar och superhjältar, även nya filmer om Stålmannen och Spindelmannen och Avengers.

    /Jocke

    SvaraRadera