Powered By Blogger

onsdag 6 mars 2013

Jag slipper gärna bajsblöjor på bordet



Jag hatar inte barn, tvärtom. Jag tycker mycket om barn, barn som kan sköta sig.
Men om någon affärverksamhet vill göra en affärverksamhet av att inte tillåta barn är det deras egen ensak.
Jag antar att kaféägaren ifråga blivit trött på ungar som springer runt, tjuter och stör medan deras päron sitter upptagna vid borden med en laptop (eller mobil) för att blogga om hur det är att vara ung mamma.

Många skriker direkt om diskriminering så fort de inte får ta med sina barn precis vad som helst. De är inte diskriminerade!!! Är de det så är det väl med ett sådant resonemang inte ok med åldersgränser heller. För att det finns några som missköter sig eller är i en riskzon ska inte alla drabbas?. Gäller samma med körkortsgräns på 18år? 20-årgräns på systembolaget? Jag vet en del ungdomar som är redo att ha körkort redan nu, ska de inte få det för att staten diskriminerar alla under 18år?
Detta är inte värre än t ex krogar/klubbar som inte släpper in folk under 20 eller 23. Att jämföra det med att inte släppa in folk på grund av deras etniska tillhörighet är bara så jävla urbota patetiskt dumt att det inte ens är värt att kommentera.


Jag kommer ihåg för några år sedan när nått flygbolag kom på idén med att erbjuda barnfria zooner (eller hur det det nu var) på flyget mot en liten extra penning och hur det då på en gång blev det ett jävla liv från en massa småbarnsföräldrar för att de då var "kränkta".
Jag som är extremt flygrädd skulle fan lätt betala extra för att slippa barnskrik och babygråt när jag flyger (Jag hade då fan betalat extra bara för att slippa det på bussar) Lika som att jag när jag går på resturanger, pubar etc vill slippa jobbiga barn som skriker, snorar och tjuter. En kompis blev vittne till hur en morsa bytte blöja på sin unge direkt på bordet på en resturang.
Jag har inget emot småungar, men vill fan inte att man ska slänga upp en ungjävel och byta dennes äckliga blöja på bordet när jag sitter och käkar.


Tycker det är lika med småbarnsföräldrar som tar med sig ungarna för att gå på puben/krogen, vad fan är grejen. Om ni vill gå ut och ta ett glas vin eller en stor stark så kan ni väl för helvete fixa barnvakt och lämna ungarna hemma.
Själv funderar jag på att låna med mig min systers barn och gå på raveparty, de får ta hänsyn till att jag har barn med och sänka volymen och dansa lugnare, annars är jag kränkt.


Jag blir tokiga på föräldrar med halvmeterbreda barnvagnar som absolut måste gå två och två brevid varandra och tar upp hela trottoarerna som någon jävla stridstank, och då gärna på fel sida vägen så att alla mötande blir tvingade att gå ut på vägen.


Jag hatar inte barn, jag hatar däremot föräldrar som inte har koll på sina skitungar




En polare ringde för några år sedan in till P3 och beklade sig.
Han är småbarnspappa nu så undrar om han tycker lika.

2 kommentarer:

  1. Nu hör det till saken att småbarnsföräldrar är extremt jävligt självupptagna. Hela universum roterar runt det lilla barnet. Skrik, gap och nedrivna porslinsprydnader är ingenting som småbarnsföräldern märker eller bryr sig om och gud nåde om någon råkar påpeka att lille Plutten är lite jobbig eller gör något tokigt.

    Detta har jag god erfarenhet av som f.d. småbarnförälder (jag har två). Tack och lov så är mina barn vuxna nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he.

      Det finns fik som "diskriminerar" folk som vill tala i mobil och det finns utefik som "diskriminerar" rökare och det finns fik som "diskriminerar" laktosintoleranta och det finns fik som "diskriminerar" folk med tinnitus- så jag förstår faktiskt inte varför det skulle vara så upprörande med fik som "diskriminerar" skrikande småarn.

      Radera