Powered By Blogger

söndag 29 april 2012

När politiker snubblar är det vi som bryter nacken

Läste för en tid sedan en debattartikel i Aftonblaskan skriven av miljöpartisten Carl Schlyter.

Miljöpartister har sällan eller aldrig erfarenhet från att leva och bo utanför storstäderna, men Carl Schlyter är välkommen att komma och bo hos mig en månad (men då får han sova i garaget för jag känner mig lite otrygg i sällskap med personer som inte har verklighetsförankring). Sedan kan han förklara hur jag kan åka kollektivt. Jag skulle gärna vilja ta tåget till jobbet, men det går inga tåg här och nästan inga bussar heller för den delen. Cykla låter jag helst bli då jag har så dålig balans (dessutom blir det lite svårt att cykla på vintrarna här uppe).
Ett problem är att kommunerna inte gör något åt kollektivtrafiken. Det verkar vara viktigare att bussarna i stan går var tionde minut än att de som bor längst bort i kommunerna har buss till och från jobb och skola.

MP pratar gärna om alternativa medel för transport, men de är inte så jättesugna på att göra dem tillgängliga genom att se till att folk kan skaffa sig dessa alternativ. Alla miljövänliga alternativ som elbilar och gasbilar är skitdyra! Man blir mörkrädd när politiker och andra verksamma, ofta bosatta i storstäder, ska berätta att vi bara behöver köpa rätt fordon eller använda kollektivt och förutsätter att vi som bor utanför städerna inte vill vara miljövänliga.
Jag borde kanske köpa en elbil men de är så jävla dyra så jag antar att jag får nöja mig med en lådbil - Syrrans ungar kan få knuffa på (fast tror inte de orkar en tjockis som mig, Schlyter får skjuta på istället)

Flytta ut alla miljöpartister till landet och förbjud dem att åka bil! Då kanske de kan få lite mer verklighetsuppfattning. Jag hoppas på regeringskifte vid nästa val, men de får gärna lämna MP utanför.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig. Vill också ha regeringskifte, men absolut inte med Miljöpartiet i regeringen. De är enbart ett ett par jävla kappvändare.

    SvaraRadera
  2. Miljöpariet = jävla muppar

    SvaraRadera