Powered By Blogger

fredag 22 augusti 2014

Har ni hört talas om dricka med måtta. Varför måste det vara antingen eller?


Jag hörde att komikern Mårten Andersson (eller komiker och komiker, karln har ju aldrig varit rolig) har öppnat nattklubb. En nattklubb där alkohol är förbjudet. 
Ungdomsgård? iogt föreningslokal? studiecirkel?
Detta är som att ställa upp i trav med en häst med skadad hov. Själv ska jag starta en resturang där det är förbjudet att köpa mat.

Den lär nog inte bli långvarig...Det är ju alkoholen som inbringar pengarna i krogbranschen enligt alla som driver restauranger! Jag önskar lycka till i det halvår det kommer att funka för tanken är god, men i slutändan handlar det om att tjäna pengar.
Jag är ytterst tveksam till om detta kommer fungera när nyhetens behag lagt sig. Tror inte de alkoholfria människorna är lika benägna om att betala 40-60 (jämförbar kostnadsbild med vad en öl kostar på krogen) spänn för t.ex. en Coca-Cola. Någonstans måste ju pengarna rulla in. De som gillar att klubba nyktra kanske inte vill betala alkoholpriser för juice - och kanske inte heller dricker samma mängder juice som de som klubbar onyktra dricker alkohol... På något sätt måste det ju löna sig för Mårten menar jag.
Låter kul dock medroliga alkoholfria drinkar, men som sagt det hänger på att det ska kunna gå runt ekonomiskt och jag skulle då fan inte betala allt för mycket för en drink som inte innehåller alkohol. Jag betalar fan inte 80-100 spänn för en fruktcocktail.



Kul dock att just Mårten Andersson säger omodern, han har ju festat järnet senaste 20 åren och nyss märkt att han var nära 40. Religiös nästa? han får gärna hålla sig nykter men han är fan fel person att klanka ner på andra personers dryckesvanor. Han söp till rejält vid 40 och kom på att nu får det vara slut och startar en nykter nattklubb. Han fick ångest över en vecka på mallis som han själv beskrev det, och helt plötsligt ska han ställa allt till rätta. Lycka till

Jag är så trött på argument som "Man kan ha roligt utan alkohol". Jag har roligt varje vardag utan alkohol så vad fan gör det att jag super till ibland på helger. Varför allt eller inget? Ett glas vin eller ett glas öl? Måtta...
Och hur många skrattar åt Mårten utan att vara full. Utan alkohol blir det inte många skratt åt nån standuppare.
Jag hoppas att Bengt Frithiofsson öppnar klubb i lokalen bredvid där man måste vara dragen för att komma in. Så vi fyllehundar kan fortsätta bete oss olämpligt och slippa alla nyktra vittnen! För jag vågar då inte för mitt liv vara nykter offentligt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar