Powered By Blogger

måndag 22 december 2014

Två bra tv-serier

Jag har i helgen legat och tittar lite på tv-serien "The Flash". För er som inte vet vad det är så är det en tv-serie baserad på DC Comics superhjälte med samma namn. Den är faktiskt riktigt bra.
För någon vecka sedan tittade jag igenom de 10 avsnitt som släppts av "Gotham", baserad på serieiguren Batman, men utspelar sig när Bruce Wayne fortfarande bara är ett barn och James Gordon är en ny hederlig polis i en annan korrupt poliskår. Den är ännu bättre.


Men en sak stör mig i båda dessa tv-serier. Varför är hjältarna/protagonisterna i båda dessa tv-serier förälskade i sådana urblåsta våp till fjompiga fruntimmer?!!!
The Flash är kär i en tjej som bloggar om honom och blir våt i trosorna så fort hon ser honom maskerad, fast hon fattar inte vem han egentligen är trots att de är bästa vänner.
James Gordons fjälla är ännu värre (men tack och lov är hon inte med så mycket i de sista avsnitten), en skitlarvig överklassbimbo som gråter floder när hennes kille polisen inte vill berätta om alla hemligheter och fall på sitt jobb. Jag hoppas någon riktigt badass skurk tar livet av hennes karaktär väldigt snart så att man slipper se henne i framtida episoder.


Men "Gotham" har dock några riktigt coola kvinnliga karaktärer. T ex gangsterledaren Fish Mooney spelad av en helt suverän Jada Pinkett Smith och en tonårig Selina Kyle (alltså den framtida Catwoman) spelad av Camren Bicondova (en ung talang som trots sin ringa ålder verkligen imponerar). Nu längtar jag efter nya avsnitt av båda dessa tv-serier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar