Powered By Blogger

fredag 10 juli 2015

Hur kan Facebook-ikonernas placering vara ett slag i kampen för jämlikhet!


Å kära nån! Jag som inte ens noterat att kvartsfigurerna hade kön, så inskränkt av mig! Jag trodde dom stod bredvid varandra till nu.
Varför är Facebook blått,  är inte det kränkande mot alla som inte gillar högerpolitik? Varför är ikonerna vita, betyder det att ikonerna är kränkande mot alla med annan hudfärg?
Varför var det en man som skapade Facebook? Tycker det skulle varit en kvinna.
Att media ens lägger ner tid på detta

Detta var bland det mest löjligaste jag har hört. Designändringen har säkert även  kostat en förmögenhet som fattiga gärna hade velat ha mer än sen sådan simpel jävla symbol Har man inte problem så skapar man, eller så ignorerar man problemen och fokuserar på skit som egentligen inte spelar någon som helst roll.
Det bisarra är att flera verkar tro att detta är något jättebra och viktigt i kampen för ett jämlikt samhälle. Har vi inte större problem i samhället?

Folk bryr sig för mycket om irrelevanta saker i vårt samhälle. Nu var det dock chefsdesignern som tröttnade. Förstår dock inte hur man skulle se detta bra eller dåligt. Det är för att man inte bör tycka något alls om detta. Detta spelar ingen roll. Det är inte förrän nu jag ens har sett att kvinnan står bakom mannen. Borde de inte stå sida vid sida istället om man ska vara jämställd? Fast då börjar man väl bråka om vem som ska stå till höger och vänster istället. Det enda som skiljer de åt är hårstilarna (kvinnan = långt hår, mannen = kort hår). Kvinnor kan dock ha kort hår och män kan ha långt hår, ingen kan säga vilken som är av vilket kön. Och som långhårig man tar jag inte illa upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar