Powered By Blogger

söndag 19 juni 2016

Fuck you Sjöberg och Öholm


Rikshomofoben och stofilen Siewert Öholm skriver så här i ett försök att försvara Stanley Sjöberg:
- "Det vore bra om HBTQ lobbyn inte kapade tragiken i Orlando till en homofobfråga".

Om någon hade mördat 50 personer i t ex en synagoga är jag ganska säker på att herr Öholm hade hållit med om att det hade varit ett antisemitiskt hatbrott. Men då han är en erkänd böghatare så är jag inte ett dugg förvånad.

Som religionskritiker av alla religioner förbehåller jag mig rätten att fortsätta vara en sådan. Om någon häver ur sig saker jag inte håller med är det min fulla rätt att ifrågasätta och kritisera det. Jag tänker inte minst på t ex abortfrågor, lika rätt oavsett kön, sexualitet etcetera.
Stanley Sjöbergs argumentation är på ungefär samma pissiga nivå som de som tycker att våldtagna kvinnor får skylla sig själva om de har för kort kjol


Både Öholm och Stanley kan krypa tillbaka under den sten de kom ifrån. Deras största fel är att de inte levde under samma tidt som heliga Birgitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar