Powered By Blogger

måndag 31 juli 2017

Veckans GAS-sketch:" Flottans flinka filurer"


Fantastisk parodi och hyllning till svensk pilsnerfilm.


När jag gick gymnasiet för en massa år sedan skulle jag och en klasskamrat hålla en muntlig redovisning om språket i pilsner flmer och slang i svenskan.Vi visade då bl a en bit ur "Flottans flinka filurer" som vi hade inspelad på en vhs-kasett med lite småsunkig bild. Även när jag sedan sade att detta inte var någon äkta 40-talsfilm utan en parodi/hyllning av Galenskaparna så trodde inte läraren och resten av klassen på oss.
Ett bevis på att den är jävligt välgjord! 

1 kommentar:

  1. När vi hade tema Hamlet under ett par veckor på svenska-lektionerna frågade jag min lärare om jag fick ta med och visa galenskaparnas version av hamlet och det fick jag. Nästan ingen i klassen hade sett den och tyckte den var rolig, även om den riktiga hamlet är bra mycket mer tragisk. �� lärarens kommentar var "ja, det var ju en udda tolkning, men den var rolig."

    SvaraRadera