Powered By Blogger

torsdag 14 april 2016

Hot från högerextremister

I början av denna vecka såg jag en video på facebook som en kompis hade delat.

Videon var av en kille som pratade om att han var trött på rasism och hat mot invandrare. Han påpekade även att det inte är några syriers fel att pensionärer på ålderdoms hem ibland inte får sylt på gröten utan att man istället borde lägga mer skuld på skattesmitare då de kostar Sverige mera än flyktingar från Syrien. De flesta höll med honom, men som alltid när dessa ämnen tas upp så vaknar trollen och gör vad som helst för att sprida hat.
När jag argumenterade emot dessa rasister med fakta fick jag en massa kommentarer arga rasister. En arg man hotade bla helt öppet med att uppsöka mig i mitt hem för att misshandla mig. En kompis anmälde de kommentarerna men fick höra av Facebook att det inte bröt mot deras regler. Killen som lade upp klippet fick motta kommentarer där det bl a skrevs att hans dotter skulle våldtas. Och samma jävla rövhål till rasister har mage att prata om att invandrare har dålig kvinnosyn och inte kan bete sig.

Arma moder Svea!


Att jämt och ständigt dra fram konstgjorda stridslinjer för att upphöja sin egen nationalitet genom att förnedra och förlöjliga visar bara att man inte kan ha mycket innanför pannbenet och att någonting måste ha gått sönder. Hoppas det går att laga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar